ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

    Zapodalem pare fotek glownie skody z targow

    jest tam bora na VP i twierdza ze ma 240kM!!!!

    octavia z skorka poprostu przesliczna ale 2 wielkie minusy!!!! drzwi sie gorzej domykaja niz w octavi 1 a no i te stalowe szyny od foteli jak w starym zuku bo w lublinie mam juz obudowane te prowadnice plastykiem. Dziwne ze w starej octavi jest to ladnie ukryte
    Wiem ze sie czepiam ale cena jest ponad 30tys euro i takie niedorobki sa w zlym tonie!!

    cala reszta w octavi super





    klikac fotke a nastepnie r.oryg dla powiekszenia

  • #2
    ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

    Zauważyłem że gdy moje auto ma załączony ASR (bez ESP), i straci przyczepność tyłem, to wyprowadzenie auta z poślizgu dodaniem gazu i kontrą staje się niemozliwe. ASR dławi silnik i obrót 180 stopni gotowy, po wyłączeniu ASR można autem manipulować w poślizgu jak się chce.
    Co Wy na to, bo ja uważam ten wynalazek za nietrafiony.
    No chyba że się "mylam"
    pzdr

    Komentarz


    • #3
      nietrafiony? :wink:

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

        Zamieszczone przez Bond
        Zauważyłem że gdy moje auto ma załączony ASR (bez ESP), i straci przyczepność tyłem, to wyprowadzenie auta z poślizgu dodaniem gazu i kontrą staje się niemozliwe. ASR dławi silnik i obrót 180 stopni gotowy, po wyłączeniu ASR można autem manipulować w poślizgu jak się chce.
        Co Wy na to, bo ja uważam ten wynalazek za nietrafiony.
        No chyba że się "mylam"
        pzdr
        genealnie to ASR nie służy do zapobiegania poślizgowi bocznemu :roll: do tego przeznaczony jest ESP... ASR ma jedynie zapobiegać zrywaniu przyczepności podczas przyspieszania... co zaobserwowałeś :szeroki_usmiech :wink:
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz


        • #5
          Do cego słuzy to wiem, piszę tylko że UNIEMOZLIWIA on wyprowadzenie z poślizgu gdy jest włączony, a nie zapobiega wpadnieciu w poślizg bokiem.
          Widze że nie mieliście przygód zimą na drodze

          Komentarz

          • bendi
            Rider
            S_OCP Member
            • 2004
            • 465

            #6
            Zamieszczone przez Bond
            Do cego słuzy to wiem, piszę tylko że UNIEMOZLIWIA on wyprowadzenie z poślizgu gdy jest włączony, a nie zapobiega wpadnieciu w poślizg bokiem.
            Widze że nie mieliście przygód zimą na drodze
            ja tam miałem, ale jak zaczynam się wydurniać lub ostrzej popylać to ASR'owi mówię papa

            pzdr
            Outlander
            była OII 4x4 BMM
            już nie ma Octa ASZ super fajna była

            Komentarz

            • Brychu
              Drive
              • 2004
              • 40

              #7
              Ja zawsze pierwsze co robie to wyłączam ASR
              2001 Octavia 1.9 TDI 90 KM Ambiente

              Komentarz


              • #8
                Czyli ustrojstwo do d...y, nawet przy sprintach przeszkadza, ja traktuje to bardziej jako sygnalizator sliskiej powiedzchni drogi.

                Komentarz

                • 666
                  Classic
                  • 2006
                  • 32

                  #9
                  A ja nie mam ani abs ani asr i jest git ;]

                  Komentarz

                  • less1
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 101

                    #10
                    nie jestem zadny ekspertem, ale z moich przemyslen to wydaje mi sie, ze:
                    robisz blad przy wyprowadzeniu auta - za duzo gazu, albo zla kontra(zly kat) (moze oba?)

                    1. za duzo gazu - asr zareaguje slusznie z tym jak jest zaprojektowany, zapobiegnie uslizgowi kol. a ze system ten nie ma kontaktu z ESP(brak), to nie wie ze jedziesz w poslizgu
                    2. zla kontra - skreciles za mocno lub za slabo kola do katu poslizgu i nie sa one skierowane na "wprost" - zamiast wyciagac auto po dodaniu gazu zadziala jeszcze silniej mech. roznicowy i ktores z kol bedzie sie krecic szybciej od 2=> asr je zblokuje i zamiast pomocy bedzie wieksza kaszana

                    moja rada - (ja do wyglupow zawsze wylaczam asr, ale na drodze asrON), wiecej precyzji(kat) a mniej gazu przy wychodzeniu i z ASR dasz rade (mam nadzieje, ze nie masz sposobu popisowego - kontra+do dechy, niech wyciaga auto...)

                    ja uwazam ASR za przydatna rzecz - zwlaszcza w TDI, gdzie w zimie przy wyprzedzaniu nawet lekko dodajac gazu z uwagi na moment kolka moga sie zakrecic... i wtedy nie raz sie przydaje do ASR jak do kazdego systemu trzeba sie przyzwyczaic - to jak kierowcy co wsiadaja po raz pierwszy do auta z ABS a proboja hamowac pulsacyjnie... i narzekaja potem, ze ten ABS nie dziala

                    Komentarz

                    • przem1978
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 201

                      #11
                      Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

                      Zamieszczone przez Anonymous
                      Zauważyłem że gdy moje auto ma załączony ASR (bez ESP), i straci przyczepność tyłem, to wyprowadzenie auta z poślizgu dodaniem gazu i kontrą staje się niemozliwe. ASR dławi silnik i obrót 180 stopni gotowy, po wyłączeniu ASR można autem manipulować w poślizgu jak się chce.
                      Co Wy na to, bo ja uważam ten wynalazek za nietrafiony.
                      No chyba że się "mylam"
                      pzdr
                      to sie nazywa mocno reaktywowany post... ;-)

                      fachowcowi nie przeszkadza ASR przy wyciąganiu auta z poślizgu - czyżbyś potrzebował zrywać asfalt przednimi kołami przy tym... silnik robi swoje (właśnie dobrze, że nie za dużo), a reszta należy do Ciebie, a dokładnie do Twoich rąk i kierownicy...
                      Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Ten temat ostatni raz byl ruszany prawie 2 lata temu ad:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez Anonymous
                          Czyli ustrojstwo do d...y, nawet przy sprintach przeszkadza, ja traktuje to bardziej jako sygnalizator sliskiej powiedzchni drogi.
                          Zgadzam się w całej rozciągłości ... Zastanawiam się nawet żeby "na stałe" to wyłączyć. Ten EBD czy jak mu tam (hamowanie koła buksującego) też mnie wkurza i najgorzej że nie można tego wyłączyć.

                          [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 11:07 ]
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Ten temat ostatni raz byl ruszany prawie 2 lata temu ad:
                          Ale ASR dalej jest głupim tępym systemem powążnie zagrażającym bezpieczeństwu. A po chipsie to juz dramat :evil: . Na 3-ce potrafi na mokrym mi przydusić moje wściekłe TDI.

                          [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 11:14 ]
                          Zamieszczone przez less1
                          .....ja uwazam ASR za przydatna rzecz - zwlaszcza w TDI, gdzie w zimie przy wyprzedzaniu nawet lekko dodajac gazu z uwagi na moment kolka moga sie zakrecic... i wtedy nie raz sie przydaje ...
                          Jasne.... przy wyprzedzniu silnik zostaje zdławiony przez ASR i zanim się znów rozkręci tracisz ze 6-10 s a z przeciwka jadą auta. :shock: . A każdy w miarę rozgarnięty kierowca jak wyczuje uślizgi lekko zmniejszy gaz i jak załapie dalej w rurę....

                          [ Dodano: Pon 16 Paź, 06 11:16 ]
                          Zamieszczone przez przem1978
                          fachowcowi nie przeszkadza ASR przy wyciąganiu auta z poślizgu - czyżbyś potrzebował zrywać asfalt przednimi kołami przy tym... silnik robi swoje (właśnie dobrze, że nie za dużo), a reszta należy do Ciebie, a dokładnie do Twoich rąk i kierownicy...
                          Kolega z 3City: proponuje spotkać się gdzieś zimą na białym. Ty będziesz miał właczony ASR a ja wyłączony i zobaczymy.....
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • mariobros
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 551

                            #14
                            Bardzo ciekawy wątek. Ja nie mam niestety ESP, ale ASR mam... I do tej pory myślałem, że jakby trzeba było w poślizgu wykorzystać napęd przedni, to po prostu nacisnę gaz i przednie koła wyciągną mnie z tarapatów. A tu będzie klops :roll: Przyznam, że Octavią jeszcze nie ćwiczyłem poślizgów (miałem je bardzo dobrze wyćwiczone w escorcie), a więc jak widzę muszę odrobić lekcję i ewentualnie wyłączać ASR... Ciekawe!
                            Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                            Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                            Komentarz

                            • Masmo
                              L&K
                              • 2005
                              • 1145

                              #15
                              Zamieszczone przez mariobros
                              ....Octavią jeszcze nie ćwiczyłem poślizgów (miałem je bardzo dobrze wyćwiczone w escorcie), a więc jak widzę muszę odrobić lekcję i ewentualnie wyłączać ASR... Ciekawe!
                              Koniecznie. Każdej zimy jak tylko pierwszy śnieg spadnie trzeba przypomnieć sobie "jak to się robi" :lol: :lol:
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Masmo, Jak bedzie snieg przejedz sie OII, juz w tym drugim temacie to napisalem. Ten ASR w OII zupelnie inaczej dziala niz w OI jak masz dobre opony to zima praktycznie nie zauwazysz ze on sie wlacza, no chyba ze celowo jedziesz tak, zeby go sprawdzic :diabelski_usmiech
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Masmo, Jak bedzie snieg przejedz sie OII, juz w tym drugim temacie to napisalem. Ten ASR w OII zupelnie inaczej dziala niz w OI jak masz dobre opony to zima praktycznie nie zauwazysz ze on sie wlacza, no chyba ze celowo jedziesz tak, zeby go sprawdzic :diabelski_usmiech
                                  Udostępniasz swoją do testów :?: Czętnie spróbuje :szeroki_usmiech
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • Bond
                                    Ambiente
                                    • 2004
                                    • 136

                                    #18
                                    Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

                                    Zamieszczone przez przem1978
                                    fachowcowi nie przeszkadza ASR przy wyciąganiu auta z poślizgu - czyżbyś potrzebował zrywać asfalt przednimi kołami przy tym... silnik robi swoje (właśnie dobrze, że nie za dużo), a reszta należy do Ciebie, a dokładnie do Twoich rąk i kierownicy...
                                    Co ty opowiadasz, asr powoduje ze przy uslizgu kół silnik zostaje przyduszony zeby zmniejszyc moment na kolach i odzyskac przyczepność.
                                    Kiedy jestes w poslizgu i wyprzedzać cie zaczyna twój wlasny tyl to tylko gaz do dechy+kontry są w stanie wyciacnąć cie z opresji, każdy spadek ciągu lub zdjęcie nogi z gazu spowoduje bąka.
                                    Zaciągnij reczny podczas jazdy na sniegu na jakimś wolnym od aut odcinku i jedz z wyłączonym asr, a kiedy zacznie cie wozić na boki odpal asr i zaliczysz rowa jak nic.
                                    Po prostu w przednim napędzie by wyciągnąć auto z poślizgu potrzeba ciągu, a asr ci go zdławi.
                                    Poćwicz na sliskim to zobaczysz o co chodzi
                                    dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                                    Komentarz

                                    • Masmo
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1145

                                      #19
                                      Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

                                      Zamieszczone przez Bond
                                      Zamieszczone przez przem1978
                                      fachowcowi nie przeszkadza ASR przy wyciąganiu auta z poślizgu - czyżbyś potrzebował zrywać asfalt przednimi kołami przy tym... silnik robi swoje (właśnie dobrze, że nie za dużo), a reszta należy do Ciebie, a dokładnie do Twoich rąk i kierownicy...
                                      Co ty opowiadasz, asr powoduje ze przy uslizgu kół silnik zostaje przyduszony zeby zmniejszyc moment na kolach i odzyskac przyczepność.
                                      Kiedy jestes w poslizgu i wyprzedzać cie zaczyna twój wlasny tyl to tylko gaz do dechy+kontry są w stanie wyciacnąć cie z opresji, każdy spadek ciągu lub zdjęcie nogi z gazu spowoduje bąka.
                                      Zaciągnij reczny podczas jazdy na sniegu na jakimś wolnym od aut odcinku i jedz z wyłączonym asr, a kiedy zacznie cie wozić na boki odpal asr i zaliczysz rowa jak nic.
                                      Po prostu w przednim napędzie by wyciągnąć auto z poślizgu potrzeba ciągu, a asr ci go zdławi.
                                      Poćwicz na sliskim to zobaczysz o co chodzi
                                      No w końcu ktoś wie o czym mówi. :szeroki_usmiech
                                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                      Komentarz

                                      • przem1978
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 201

                                        #20
                                        Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

                                        Zamieszczone przez Bond
                                        Zamieszczone przez przem1978
                                        fachowcowi nie przeszkadza ASR przy wyciąganiu auta z poślizgu - czyżbyś potrzebował zrywać asfalt przednimi kołami przy tym... silnik robi swoje (właśnie dobrze, że nie za dużo), a reszta należy do Ciebie, a dokładnie do Twoich rąk i kierownicy...
                                        Co ty opowiadasz, asr powoduje ze przy uslizgu kół silnik zostaje przyduszony zeby zmniejszyc moment na kolach i odzyskac przyczepność.
                                        Kiedy jestes w poslizgu i wyprzedzać cie zaczyna twój wlasny tyl to tylko gaz do dechy+kontry są w stanie wyciacnąć cie z opresji, każdy spadek ciągu lub zdjęcie nogi z gazu spowoduje bąka.
                                        Zaciągnij reczny podczas jazdy na sniegu na jakimś wolnym od aut odcinku i jedz z wyłączonym asr, a kiedy zacznie cie wozić na boki odpal asr i zaliczysz rowa jak nic.
                                        Po prostu w przednim napędzie by wyciągnąć auto z poślizgu potrzeba ciągu, a asr ci go zdławi.
                                        Poćwicz na sliskim to zobaczysz o co chodzi
                                        wam wszystkim ten ASR dusi silnik i zatrzymuje auto, a niektórym pewnie wsteczny bieg wrzuca... może macie problem z w/w układem ?

                                        a teoria o wyłączaniu i włączaniu ASR podczas poślizgu chyba jest nie trafiona :?: , jeśli ASR jest aktywny w momencie gdy wpadasz w poślizg, to dziękuj Bogu że go masz !!!

                                        kiedyś byłem na kursie (przy Norauto/Auchan w Gdańsku), który prowadził M. Wisławski (moze ktoś z Was był) i pewnie nasłuchałem się głupot, ale powtarzam, że ASR pomaga przy poślizgu, a czy Ty to wykorzystasz zależy od Twoich umiejętnosci...

                                        zgadza się, że Hołowczycowi ASR by przeszkadzał, ale to dla tego tylko, że traci wtedy prędkość (on ma inny silnik i inne opony), pytanie co potrzebujemy uzyskać ? chcemy przeżyć czy po prostu podnieść sobie dodatkowo adrenalinę...?

                                        każdy ma prawo do swojej teorii i szanuję to ... ;-)

                                        Pozdrawiam zimowych kierowców ;-)
                                        Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Zamieszczone przez przem1978
                                          wam wszystkim ten ASR dusi silnik i zatrzymuje auto, a niektórym pewnie wsteczny bieg wrzuca... może macie problem z w/w układem ?
                                          Spadnie snieg, to sprobuj z pelnym gazem ruszyć, albo strzelic ze sprzegla, albo to jest do sprawdzenia juz teraz jak ruszasz dynamicznie i np 1 bieg bez problemu idzie wrzucasz drugi i w tym momencie kola dostaja poslizgu, bo pojawil sie piach na drodze, wtedy normalne auto zacznie sie slizgac, ale nasze madre szkodniki zdejma gaz tak skutecznie i przyhamuja, ze glowa mozna w kierownice albo szybe przywalic i wsio dziala dobrze, to tak chodzi
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Masmo
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1145

                                            #22
                                            Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

                                            Zamieszczone przez przem1978
                                            Pozdrawiam zimowych kierowców ;-)
                                            Wzajemnie! Może urządzimy w zimie mały trening w 3City?? I spróbujemy w praktyce a nie w teorii jak to działa???
                                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                            Komentarz

                                            • przem1978
                                              Ambiente
                                              • 2006
                                              • 201

                                              #23
                                              Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

                                              Zamieszczone przez Masmo
                                              Zamieszczone przez przem1978
                                              Pozdrawiam zimowych kierowców ;-)
                                              Wzajemnie! Może urządzimy w zimie mały trening w 3City?? I spróbujemy w praktyce a nie w teorii jak to działa???
                                              jestem za

                                              kiedyś testowałem na parkingu koło IKEA, ale Matarnia odebrała możliwości...

                                              jak spadnie śnieg, to pamiętaj o mnie... a obiecałem sobie, że wydorośleję ;-)
                                              Octavia Combi II 2.0 TDI 140 KM Elegance + xenony '07 Black Magic

                                              Komentarz

                                              • Masmo
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1145

                                                #24
                                                Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

                                                Zamieszczone przez przem1978
                                                Zamieszczone przez Masmo
                                                Zamieszczone przez przem1978
                                                Pozdrawiam zimowych kierowców ;-)
                                                Wzajemnie! Może urządzimy w zimie mały trening w 3City?? I spróbujemy w praktyce a nie w teorii jak to działa???
                                                jestem za
                                                kiedyś testowałem na parkingu koło IKEA, ale Matarnia odebrała możliwości...
                                                jak spadnie śnieg, to pamiętaj o mnie... a obiecałem sobie, że wydorośleję ;-)
                                                Cztaj topik o 3miejskich spotach na pewno spróbujemy coś takiego zorganizować nie będę mówił gdzie bo jeszcze niebieskie ludziki nas odwiedzą (nie wiadomo dlaczego lubią czepiać się spokojnych ludzi chcących podnieść swoje umiejętności zamiast ścigać złodziei).
                                                BTW mam nadzieję że nigdy nie wydorośleje (zwapnieje) w ten sposób.
                                                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                Komentarz

                                                • Bond
                                                  Ambiente
                                                  • 2004
                                                  • 136

                                                  #25
                                                  Re: ASR, a wyprowadzenie z poślizgu

                                                  Zamieszczone przez przem1978
                                                  jeśli ASR jest aktywny w momencie gdy wpadasz w poślizg, to dziękuj Bogu że go masz !!
                                                  Widze że kolega teoretyk.
                                                  Wiec pisze raz jeszcze, teoretycznie na łuku wpadasz w poślizg z włączonym ASR, tył wychodzi na zewnątrz.
                                                  Normalnie zakładasz kontrę w kierunku wychodzenia tyłu i dodajesz gazu by wyciągnąć przodem czekając na odbicie auta w drugą stronę, a tu zonk!!! Asr zdławia ciąg i niestety zaczynasz jechać tyłem.
                                                  W pożlizgu bokiem auto przednionapędowe w którym zostanie zmniejszony ciąg na kołach lub koła zostaną przyhamowane zostaje obrócone.
                                                  Popatrz jak śmigają na trolejach, hamowac możesz tylko jak koła przednie i tylne jadą w lini, jeżeli tył idzie bokiem każde zdjęcie nogi z gazu lub dotknięcie hamulca spowoduje obrót. A niestety ASR przy utracie przyczepności tak reaguje.
                                                  Snieg spadnie i kolega pośmiga na lotnisku to bedzie wiedział o co mi chodzi.
                                                  PS. Nie żebym tu był zaraz Hołowczycem ale często śmigamy po śniegu na drodze dojazdowej do lotniska po łuku z zaciągniętym ręcznym.(z wyłączonym ASR)
                                                  dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...